Published: 2023-11-30

The literary death and legal death in Fabla salvaje

The literary death and legal death in Fabla salvaje La mort littéraire et la mort juridique dans Fabla salvaje
Iván Rodríguez Chávez
DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.01

17-37

DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.01

«Aquel día en que cantó la gallina»: an ecocritical reading of Fabla salvaje

«Aquel día en que cantó la gallina»: an ecocritical reading of Fabla salvaje «Aquel día en que cantó la gallina»: une lecture écocritique de Fabla salvaje
Pedro Favaron Peyón
DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.02

39-64

DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.02

A hundred years after Fabla salvaje: the fantastic, mirrors and fear

A hundred years after Fabla salvaje: the fantastic, mirrors and fear Cent ans après Fabla salvaje: le fantastique, les miroirs et la peur
Mara L. García
DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.03

65-81

DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.03

The fabla salvaje of the patriarchal civilisation

The fabla salvaje of the patriarchal civilisation La fabla sauvage de la civilisation patriarcale
Yolanda Westphalen Rodríguez

83-95

The one and the multiple. The arrival of modernity in the Andes: a reading of César Vallejo’s Fabla salvaje (1923)

The one and the multiple. The arrival of modernity in the Andes: a reading of César Vallejo’s Fabla salvaje (1923) L’un et le multiple. L’arrivée de la modernité dans les Andes: une lecture de Fabla salvaje (1923) de César Vallejo
Américo Mudarra Montoya
DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.05

97-117

DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.05

Reflections on the topic of the angel of the home in Adelaida, a character in Fabla salvaje (1923)

Reflections on the topic of the angel of the home in Adelaida, a character in Fabla salvaje (1923) Réflexions sur le thème de l’ange du foyer chez Adelaida, personnage de Fabla salvaje (1923)
Gabriela Isabel Cordero San Martin
DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.06

119-134

DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.06

The Hispano-American modernist novel: phantasmagorical representations in Fabla salvaje by César Vallejo

The Hispano-American modernist novel: phantasmagorical representations in Fabla salvaje by César Vallejo Le roman moderniste hispano-américain: représentations fantasmagoriques dans Fabla salvaje de César Vallejo
Kent Wilander Oré de la Cruz
DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.07

135-159

DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.07

The bad omens and luck as constitutive elements of death in Fabla salvaje and the short story «Cera» from Escalas, by César Vallejo

The bad omens and luck as constitutive elements of death in Fabla salvaje and the short story «Cera» from Escalas, by César Vallejo Les mauvais présages et la chance comme éléments constitutifs de la mort dans Fabla salvaje et la nouvelle «Cera» d’Escalas, de César Vallejo
Gustavo Reynaldo Dominguez Chincha
DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.08

161-177

DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.08

Legal humanism in the representation of the subjects of law in Fabla salvaje y Escalas by César Vallejo: a century after its publication

Legal humanism in the representation of the subjects of law in Fabla salvaje y Escalas by César Vallejo: a century after its publication L’humanisme juridique dans la représentation des sujets de droit dans Fabla salvaje y Escalas de César Vallejo: un siècle après sa publication
Nilton César Velazco Lévano
DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.09

179-210

DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.09

De Peralta Barnuevo, P. Júbilos de Lima y fiestas reales. Cortez, E. E. y Cornelio, J. E. (eds.). Pakarina Ediciones, Facultad de Letras y Ciencias Humanas de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos, 2023.

De Peralta Barnuevo, P. Júbilos de Lima y fiestas reales. Cortez, E. E. y Cornelio, J. E. (eds.). Pakarina Ediciones, Facultad de Letras y Ciencias Humanas de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos, 2023. De Peralta Barnuevo, P. Júbilos de Lima y fiestas reales. Cortez, E. E. y Cornelio, J. E. (eds.). Pakarina Ediciones, Facultad de Letras y Ciencias Humanas de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos, 2023.
Jaime Sebastián Luna
DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.15

349-353

DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.15

Ward, T. Buscando la nación peruana. 2.ª edición, corregida y ampliada. Fondo Editorial de la Facultad de Letras y Ciencias Humanas de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Editorial Cátedra Vallejo, 2022.

Ward, T. Buscando la nación peruana. 2.ª edición, corregida y ampliada. Fondo Editorial de la Facultad de Letras y Ciencias Humanas de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Editorial Cátedra Vallejo, 2022. Ward, T. Buscando la nación peruana. 2.ª edición, corregida y ampliada. Fondo Editorial de la Facultad de Letras y Ciencias Humanas de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Editorial Cátedra Vallejo, 2022.
Mabel Katelin Blanco Garcia
DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.16

355-363

DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.16

«How they had beaten him!»: the disappearance of childhood in César Vallejo’s short stories

«How they had beaten him!»: the disappearance of childhood in César Vallejo’s short stories «How they had beaten him!»: the disappearance of childhood in César Vallejo’s short stories
Miguel Ángel Carhuaricra Anco
DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.10

213-237

DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.10

Being a mother, detesting the rose: a transgressive vision of femininity in Blanca Varela’s Valses y otras falsas confesiones (1972)

Being a mother, detesting the rose: a transgressive vision of femininity in Blanca Varela’s Valses y otras falsas confesiones (1972) Être mère, détester la rose: une vision transgressive de la féminité dans les Valses y otras falsas confesiones (1972) de Blanca Varela
Adriana Bermejo Lozano
DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.11

239-262

DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.11

Metafiction in Cien años de soledad: On Melquíades’ Manuscripts

Metafiction in Cien años de soledad: On Melquíades’ Manuscripts La métafiction dans Cien años de soledad: les manuscrits de Melquíades
Sultana Wahnón
DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.12

263-287

DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.12

Melodies of cinema: the royal pre-Talkie film performances in Caracas, 1899-1930

Melodies of cinema: the royal pre-Talkie film performances in Caracas, 1899-1930 Les mélodies du cinéma: les représentations cinématographiques régaliennes pré-talky à Caracas, 1899-1930
Yolanda Sueiro Villanueva
DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.13

289-320

DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.13

The audio-described screenplay of the Argentinean film El secreto de sus ojos (Juan José Campanella, 2009): from images to words

The audio-described screenplay of the Argentinean film El secreto de sus ojos (Juan José Campanella, 2009): from images to words Le scénario audio-décrit du film argentin El secreto de sus ojos (Juan José Campanella, 2009): des images aux mots
Claudia Cabezón Doty
DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.14

321-345

DOI: https://doi.org/10.59885/archivoVallejo.2024.v7n13.14