Tribute to César Vallejo in Spain
Tribute to César Vallejo in Spain Tribute to César Vallejo in Spain
Article Sidebar
Main Article Content
Abstract
The Spanish critical tradition has given to the studies on the work of César Vallejo remarkable contributions that are scattered in books, prologues, notes, articles, several university theses and the elaboration of editions of the different collections of poems of the bard from Santiago de Chile. The realization of the III International Congress Vallejo Siempre 2018 in Salamanca, Spain, is a propitious occasion to reflect on the state of the Vallejo question in the Spanish academic community, as well as to exchange knowledge about the research being carried out in different parts of the world. This homage to Vallejo in Spain is the continuation of the Vallejo biennials initiated and institutionalized in the city of Lima in the framework of the International Congress Vallejo Siempre 2014, and that had continuity in the city of Montevideo, with the International Congress Vallejo Siempre 2016. And just as the Vallejo quixotism of Francisco Távara Córdova (Peru) and the heraldic lyricism of Andrés Echevarría (Uruguay) were exemplary in those contests, this Spanish version of the congress is entirely due to the medullar humanity of Gonzalo Santonja Gómez-Agero, the maker.
Article level metrics
Downloads
Metrics
Article Details
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
La revista utiliza una licencia Creative Commons para mostrar a los lectores y a los usuarios cómo se pueden utilizar los contenidos publicados.
Los contenidos publicados en la revista están bajo una licencia CC-BY 4.0, la cual permite:
- Compartir, copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato.
- Adaptar, remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución. Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
La información de licencia se muestra e incrusta en las páginas de artículos y en ficheros de texto completo como sigue:
«Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional».
Vallejo, César (2011). Correspondencia completa. Edición e introducción de Jesús Cabel. Valencia: Pre-textos.
Vélez, Julio y Antonio Merino (1984). César Vallejo en España. 2 tomos. Madrid: Fundamento
Gladys Flores Heredia, Universidad Ricardo Palma, Lima, Perú
Researcher iD: CUV-2398-2022
Scopus iD: 57817145300
CTI Vitae: 200081
Most read articles by the same author(s)
- Gladys Flores Heredia, The Expediente Vallejo (Vallejo File): César Vallejo's judicial rhetoric and new geneticcritical contributions about his prison stay , Archivo Vallejo: Vol. 5 No. 10 (2022): July - December
- Iván Rodríguez Chávez, Gladys Flores Heredia, Presentation , Archivo Vallejo: Vol. 6 No. 11 (2023): January - June
- Iván Rodríguez Chávez, Gladys Flores Heredia, Presentation , Archivo Vallejo: Vol. 5 No. 10 (2022): July - December
- Gladys Flores Heredia, Presentation , Archivo Vallejo: Vol. 3 No. 5 (2020): January - June
- Gladys Flores Heredia, Presentation , Archivo Vallejo: Vol. 6 No. 12 (2023): July - December
- Gladys Flores Heredia, Interdisciplinary studies of «new researchers» on Ricardo Palma’s Peruvian Traditions , Archivo Vallejo: Vol. 6 No. 11 (2023): January - June
- Gladys Flores Heredia, Presentation , Archivo Vallejo: Vol. 2 No. 4 (2019): July - December
Similar Articles
- Sergio Luján Sandoval, The animal presence in «Muro noroeste» and «Los caynas» by César Vallejo , Archivo Vallejo: Vol. 6 No. 12 (2023): July - December
- Williams Nicks Ventura Vásquez, The reception of César Vallejo’s Colacho hermanos (1934) by literary criticism , Archivo Vallejo: Vol. 6 No. 11 (2023): January - June
- Miguel Ángel Carhuaricra Anco, «Courageous memory, sad singing skeleton»: The house and the experiences of being in Trilce (1922) by César Vallejo , Archivo Vallejo: Vol. 5 No. 9 (2022): January - June
- Adam Feinstein, La influencia de la ansiedad: la presencia vitalicia de Rubén Darío en la obra de César Vallejo , Archivo Vallejo: Vol. 5 No. 10 (2022): July - December
- Francisco Távara Córdova, The thematic constants of prison and family in César Vallejo’s collection of poems Trilce (1922) , Archivo Vallejo: Vol. 6 No. 11 (2023): January - June
- Paolo de Lima, Vallejo and the ghostly dismantling of the Nation: the National Anthem in Escalas’ «Liberación» , Archivo Vallejo: Vol. 6 No. 12 (2023): July - December
- Ricardo Silva-Santisteban, César Vallejo and Abraham Valdelomar: An encounter and poetry , Archivo Vallejo: Vol. 5 No. 10 (2022): July - December
- Miguel Pachas Almeyda, César Vallejo: The socio-political commitment of a revolutionary intellectual , Archivo Vallejo: Vol. 5 No. 10 (2022): July - December
- Jesús Cabel Moscoso, The silence as an answer: César Vallejo’s letters to Fédor Kelin , Archivo Vallejo: Vol. 6 No. 11 (2023): January - June
- Antonio González Montes, Reading Trilce like reading Rayuela , Archivo Vallejo: Vol. 5 No. 10 (2022): July - December
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
You may also start an advanced similarity search for this article.